Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών» απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς που έχουν πρόσφατα αποκτήσει το πτυχίο τους, σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν κάποια εξειδίκευση στις Μαθησιακές δυσκολίες,καθώς και σε άνεργους, φοιτητές ή απόφοιτους ΑΕΙ, οι οποίοι ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν σε θέσεις γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.
Ο εκπαιδευτικός που έχει εξειδικευτεί στην Ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών, βασιζόμενος στις ανάγκες και τις δυνατότητες του κάθε παιδιού, είναι σε θέση να αναγνωρίζει:
- Τις κατηγοριοποιήσεις των μαθησιακών δυσκολιών.
- Τα γενικά χαρακτηριστικά των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
- Τις δυσκολίες που συνυπάρχουν με τις μαθησιακές δυσκολίες .
- Την έγκαιρη ανίχνευση των μαθησιακών δυσκολιών.
Πρόγραμμα Σπουδών – Ενότητες
- Εννοιολογικές διασαφηνίσεις.
- Χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές δυσκολίες.
- Μαθησιακές δυσκολίες και Γνωστικά ελλείμματα.
- Αιτιολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών.
- Δυσκολίες στα Μαθηματικά.
- Βασικές αρχές κατά την ανίχνευση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών.
- Αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών.
- Μαθησιακές δυσκολίες και Σύγχρονες Γνωστικές Προσεγγίσεις.
- Θέματα παρέμβασης και υποστήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
- Συνεργασία Σχολείου – οικογένειας σε περιπτώσεις παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.